ראשי

מרוצי האופניים הגדולים בעולם

יום מנוחה ראשון, מה צפוי בקטע 11, מה הבעיה עם המצלמות הזעירות ועוד

 

יום מנוחה ראשון, פרפראות

 

 

coffee ride

סאגאן מפגין כישורים

 

וידאו

מי הרוויח וכמה עד כה:
 

 

 

 

מה קרה לאופניים של קונטאדור

 

מה קרה לאופניים של קונטאדור, וידאו

 

אופניים של ספשלייז תלויות על אוטו של בלקין

 

קטע 11, 187.5 קמ', Besancon › Oyonnax

חלק ב של המרוץ הצרפתי, מהוואג' לג'ורה. מצב העניינים בדירוג הכללי צפוי שיגרום למתמודדי דירוג כללי לשמור צעדי האחד מהשני. איכות הטיפוסים בקטע איננה כזו שתאפשר סלקציה, אך כדאי להקפיד שלא לפספס דבר ולהמתין לקטעים שמציעים כזו. אסטנה צפויה להכתיב קצב מספיק גבוה שלא יאפשר גם לא לקבוצת בריחה לרכוש מספיק זמן לאורך הקטע וגם לא למי ממתמודדי-ניבלי להרוויח דבר בסיום. ירידה טכנית מסובכת מהפסגה האחרונה של היום מזג אוויר בהיר וכבישים יבשים יגררו צלילה מהירה לכיוון הקו ב- Oyonaux, שבה יהיו שותפים מלבד חברי קבוצות המדורגים הבכירים גם רוכבים נוספים שמחפשים תהילה יומית ובעלי יכולת לעבור את המכשולים הטופוגראפיים, ויש עדיין שפע של כאלה במרוץ.

 


 

 

מזג אוויר. מזג אוויר צפוי להיות נעים ובהיר לאורך הקטע.

שידורים ישירים. השידורים עוברים לצרפת ב- 15.00 והקטע צפוי להסתיים לא לפני 18.00.

מה הבעיה עם המצלמות, או למה אין תמונות מהמצלמות בשידור החי
התשובה: אנרגיה. בכדי לשדר אות (SIGNAL) נזקקים לאנרגיה, וזו נדרשת במקור. התמונות שבהן אנו צופים לבסוף על מרקענו מתקבלות ממצלמות שממוקמות בשלושה בסיסים שונים: אופנועים, מסוקים, מצלמות קבועות. לצורך הפקת הסיגנל לכול אחד ממקורות שידור אלה מקורות אנרגיה – למסוקים ולאופנועים מקור אנרגיה שמופקת ממנועיהם, למצלמות הקבועות מגנראטורים שממוקמים בסמוך אליהן, ורק למצלמות האופנים אין. הפתרון הרי ידוע, ופשוט: בטרייה, אך בטרייה היא עדיין מוצר טכנולוגי מפגר שפתרון מוצלח ליחס בין משקלו לאיכות אנרגייתו עדיין לא נמצא.
וכך, לדוגמה, אופניי הרוכבים אמנם מצוידים מזה זמן במשדרים (TRANSPONDERS), אך אלו חסרים, עקב חוסר במקור אנרגיה בעל עוצמה ביכולת ייצור סיגנל חזק, והשידור הטלוויזיוני, כמו גם רדיו המרוץ, בכדי להעביר נתונים ביחס לפערי הזמנים בין הרוכבים נאלץ להסתמך עדיין על מיקומם של אותם אופנועיי צילום שנעים סמוך לרוכבים, אך עקב מספרם המוגבל של אלו, כול אימת שהדבוקה מתפצלת למספר חלקים גדול אנו נקבל, ביחס לחלק מהרוכבים, הערכת מיקום/ פער זמן בלבד – לעיתים אף כלל לא מוצלחת. באותם משדרים משתמש המרוץ אף בנקודות מסוימות נוספות שבהם מוצבים מקלטים – קווי מאוצים ביניים, פסגות הרים, קו הסיום.

 

 

 

המצלמות בשימוש הן אביזרים טכנולוגיים שמיוצרים על ידי גארמין (VIRB) ושימאנו (CM-1000). שתיהן זעירות, 'ספורטיביות', עמידות (גם מים), שנועדו לתת פתרון לצילום וידאו בשטח – אופניים, צלילה, גלישה, דאייה וכדו'. גארמין בעל מסך שמאפשר לצפות בחומר המצולם טרם העברתו החוצה. החברה משתמשת בטכנולוגיית חיבוריות ANT+ שמאפשרת לשלוט במצלמה גם מאביזרי קצה אחרים שלה (שעונים או מחשבי דרך), אך גם לצרף לחומר המצולם שלל נתונים אחרים שנקלטים מגלאים נוספים – מיקום מבוסס GPS, נתונים מגלאי קאדנס, מומנט, דופק, מהירות, טמפרטורה וכדו'. המכשיר מגיע עם בטרייה נטענת שלפי נתוני היצרן מספיקה להפעלתו למשך 3 שעות. 

ה - CM-1000 חסרת מסך אך הפעלתה וכיוונה כמו גם הצפייה החומר המתקבל (טרם העברתו החוצה) ניתן להיעשות בעזרת כול מכשירי טלפון מספיק חכם (IOS או ANDROID). גם אצל שימאנו ניתן לצרף לחומר המצולם שלל נתונים נוספים דרך קישוריות ANT+.

 

המצלמות שוקלות 150-250 גר' כשהמשקל מתווסף ל-6.8 קג' המותרים לאופניים משקל האופניים ירד בקרוב

ומלבד אנרגיה. בהינתן שתיפתר בעיית האנרגיה, זו הנדרשת להעברת החומר נקלט/מוקלט מהאופניים עד לאולפן העריכה (ה-ASO ואולפניהם הינם אלו שעורכים את החומר המתקבל מהמצלמות בטור), עדיין יעמדו עוד מספר בעיות טכניות, אך אלו הינן ברות שליטה/פתרון. הסיגנל, כמובן, כתנאי פתיחה, צריך להיות מספיק חזק (מהיר) ואיכותי בכדי לשמש כחומר גלם לשימוש בשידור חי, אך מרגע שהגיע לאולפן דינו כדין שאר החומרים המוקלטים/מועברים משאר המצלמות. 

ניסוי ראשון בשימוש בחומרים הנקלטים/מועברים מהמצלמות בשידור חי יעשה ממש בקרוב, ביום האחרון של הטור, בפאריס, אך לא במרוץ הגברי דווקא אלא במקבילו ('מקבילו') הנשי. ה-ASO שולחת ידה, לבקשת ה-UCI, לענף הנשי, ותקיים מספר אירועים ששיאם במרוץ הסבב העולמי הנשי (UCI Women Road World Cup) ביום האחרון של הטור (27.7) - 13 הקפות של המסלול הפנימי (של המרוץ הגברי) בפאריס – סה'כ 90 קמ'. תנאיו המבוקרים (בתוך העיר במסלול סגור) יאפשרו למפיקים תנאים אידיאלים (לתקוותם) בכדי לנסות להבין יותר טוב איך עושים זאת.

 


 

 

מצלמות פנימיות גם על מכוניות הקבוצות

 

האוכל של הטבח של סקאיי, Søren Kristiansen 

 

Lentils/mungo beans barley Cous Cous and soft grated goat cheese

 

Banana-cake with almond flour and some watermelon slices and fresh yogurt "mealforameal"

 

Minced meat mixed with nuts/sesame and a tandoori mix small baked cheery tomato's and courgette on the side risotto