ראשי

מרוצי האופניים הגדולים בעולם

סיכום קטע 8

קטע 8, מה אנחנו יודעים עכשיו. קטע 9, מה צפוי, וגם עוד משהו

זה (כמעט) הכול עניין של תזמון – איך ת'מחלק ת'מאמץ. עם סיומו הדרמטי של קטע ההרים הראשון של הג'ירו ניתן כבר להבחין די בבירור במי מהרוכבים עסקינן (בכל הקשור בדירוג הכללי), וגם במי לא.
עד כמה סיום קטע הרים מסובך יכול להיות מתעתע - כמה פעמים בשלבים המאוחרים של קטע 8 נדמה היה שיש ודאות לגבי דמות המנצח:

* קודם זו הייתה 'וודאות ארדונדו', שעזב את קבוצת הבריחה המקורית של היום שאליה השתייך בשלב מאוחר, בטיפוס לקארפניה, והלך ופתח פער גדול שהיה נדמה שיספיק לו.   

*אחריו התחלפה 'וודאות ארדונדו' ב'וודאות פייר רולאן', שעזב את הדבוקה לפני פסגת הקארפניה במה שהיה נדמה כמהלך חסר סיכוי, אך הצליח, במאמץ הרואי, לתפוס את ארדונדו 2.5 קמ לפני הקו, ואז קפץ קדימה, השאיר את הקולמביאני מאחור ושעט לקו.

*לאחר מכן הופיע דניאל מוראנו, 400 מ' מהקו, ומהירות התקרבותו לרולאן החליפה את 'וודאות רולאן' ב'וודאות מוראנו', לשניות, עד שהוא 'נתקע בקיר'.

*ואז היה שם קיזרלובסקי, שקפץ ועבר את מוראנו, והיה נדמה שהוא מלא און ועוצמה – הנה נוספה לה גם 'וודאות קיזרלובסקי'.

*ורק אז נצמד אליו אוליסי, ואז גם הבינו כולם שזה שלו - התעתועים החולפים ושלל הוודאויות הזמניות שבדיעבד סוף סוף התחלפו באחת מוחלטת ויציבה.
 

אז מה אנחנו יודעים על בעלי היומרה להגיע כמנצחים לטרייסטה ב – 1.6.2014

לפני שמתחילים לסקור את שנראה בקטע 8, כדי לציין שהכלים הכבדים בעצם מיאנו לשחרר תחמושת רבה, ושמרו עצמם היטב, בוחנים האחד את השני במבטים יותר מאשר במעשים, וכך קשה לדעת, וגם אין בכך תועלת מרובה, 'מה היה קורה אילו', ועדיין:
מוביסטאר. במפתיע מוביסטאר נגמרו מוקדם מדי, משאירים את קווינטאנה לבד כבר בטיפוס לקארפניה. בינתיים הוא הסתדר, אך קשה להאמין שלהמשיך לרכב כך לבד בחבורת החוד בהמשך ישמח אותו מאוד, ועלול אף למנוע ממנו למצות את יכולתו.

BMC.  אוונס בוורוד. חדשות טובות לקבוצה האמריקאית/שוויצרית – האם זה יספיק גם בהמשך? אוונס נראה היום מצוין – יציב, רגוע, שולט בעניינים, מה עוד שהקבוצה סיפקה לו אף ערך מוסף – השוויצרי סטיב מורביטו נתן היום לאוונס גב, ממש עד לקו, אך גם סמי סנצ'ז היה שם חלק גדול מהדרך העולה – זה נראה טוב, בהחלט.       

AG2R. פוזוביבו לא לבד – יש עוזרים, עוזרים רציניים. אם וּויֶרמונז ימשיך וילווה את האיטלקי קטן הקומה גם בהמשך, כפי שעשה זאת היום בטיפוס הראשון בקאמפניה, רוכב ומושך את חבורת החוד של המרוץ על גבו, לבד, קילומטרים רבים, הדבר יאפשר לפוזוביבו יתר מרווח נשימה מנטאלי, וזה חשוב (גם דופון הופיע בהמשך ומשך את פוזוביבו במעלה ההר). פוזוביבו נראה שהולך ומשלים את מסלול הלימוד ומתרגל לרכב בחזית הדבוקה העולה מעלה מעלה בהרים, אך עכשיו, בכדי להתחיל להצפין מהמקום העשירי שבו הוא נמצא הלאה, צריך גם להתקיף.

טינקוף סאקסו. מייקה לבוש בלבן ונראה מצוין. הפולני כנראה יצא די בסדר מהנפילה בקטע הטבח למונטקאסינו ביום חמישי. לטינקוף סאקסו יש עדיין את רוש שאינו נמצא כבר בתמונת המאבק, והוא חייב יהיה לעזור למייקה ולא להשאירו לבד, עד כמה שהוא מסוגל, וזאת על אף שמייקה יודע לשמור על עצמו ולהתמקם היטב בתוך חבורת החוד כשהדרך עולה.

יורופקאר. רולאן נראה טוב. זה כנראה הצירוף של אדמת איטליה והכושר. הצרפתי נראה שהגיע למרוץ עם רגליים טובות, והעובדה שאינו נחשב באיטליה ככוכב גדול/מועמד כפי שהוא במולדת משרת אותו כהלכה. רולאן התקיף את חזית 'מי שנשאר מהדבוקה' קצת לפני מעבר הפסגה בקארפניה, ואז צלל מטה למדרון הטכני, בצד השני, בניסיון להתקרב לארדונדו שברח. ברכיבת סולו הרואית הוא הצליח לתפוס את הקולמביאני, לקפוץ ולהשאיר אותו מאחור, וכמעט כמעט לנצח. מעניין יהיה לראות אם רולאן בא לביקור הראשון בג'ירו רק בשביל לקחת קטע, או שהוא מנסה ללמוד לרכב מרוץ קטעים ארוך ללא הלחץ של הטור הצרפתי. בינתיים הוא מדורג שלוש עשרה בפער של 2.56, אך לפנינו עוד הרבה קילומטראג' נגד השעון ואף הרבה לא פחות בהרים הגבוהים.

 

Rolland : "J'y ai cru... Passer si près, c'est très frustrant. J'espère remettre ça. Dès demain ? Non, déjà récupérer."

"מחר? – לא... צריך קודם להתאושש"

Shane Stokes ‏@SSbike  18m

Rolland still looks like Andy Schleck on the bike, only faster nowadays

 

 

 

אסטנה. סקרפוני בחוץ וארוּ בפנים – חדשות טובות וחדשות רעות. ניתן היה לצפות שסקרפוני ישרוד, לפחות עד ההרים הגבוהים באמת בחלק האחרון של המרוץ, בדולומיטים, אך מה לעשות זה כבר גדול עליו. יכולתו של ארו לא מפתיעה (אולי דווקא קצת אותו בעצמו) – האיטלקי נמנע מלהתחרות הרבה השנה והקדיש את זמנו לחלופין במחנות אימונים, בתקווה שיישאו בעבורו פרי – ונראה שהם אכן נושאים. ממה שידוע משנה שעברה הוא הצליח להישאר בחזית (אז עם ניבלי) הרבה - ממש  עד הסוף, כך שניתן להעריך שזו רק ההתחלה. ארו חמישי – 1.39 דק מאוונס – הוא חזק בפנים.

טראק. יום נהדר לקבוצה האמריקאית. ארדונדו מצדיק את החתמתו – כיתת אומן של המטפס הקולומביאני קטן הקומה – הוא יהיה חייב ללמוד איך עושים את זה נכון. אסור לשכוח שהכול התאפשר בעבורו – בריחתו המוקדמת ואף ההמשך – אך ורק עקב פיגורו הרב בדירוג הכללי בתחילת הקטע. מעניין יהיה לראות אם עתה יורה הקולומביאני לעבוד בשביל קיזרלובסקי, שמדורג בסך הכול תשיעי, 1.49 דק' אחרי האוונס, וטיפס היום בחזית הבכירים, ולא היה חסר הרבה בכדי שינצח אף את הקטע.

אומגה. אוראן מדורג כעת שני, 0.57 דק' אחרי אוונס (פער הזמנים הושג רובו ביום 'הבריחה של אוונס', בפוליניו), אך החדשות הטובות, מעבר ליכולתו הסולידית של אוראן, היא העובדה שהוא לא לבד, ויש לקולמביאני ליווי צמוד בהר בדמות ההולנדי ווט פולס שרוכב כבר בסיבוב הארצות השישי שלו (סיים היום 22 שנ' מהמנצח ומדורג כעת 14, 3.03 אחרי אוונס). אוראן יודע לרכב ולהתמקם לבד, ולא זקוק ליותר מדי מהקבוצה גבוה בהרים, אך בהחלט יזדקק לה בכדי להגיע מוגן ובזמן לטיפוסים המרכזיים, כך שהימצאותו של פולס לצידו היא בהחלט ערך מוסף. אוראן בהחלט מועמד מוביל לשלישיה הראשונה, אם לא יותר מכך.

קנונדייל. האמת שבאסו נראה היום לא רע, וללא המקטע המסיים של הקטע היה מסיים ממש עם הקבוצה הראשונה, אך הוא מפסיד שוב עוד זמן, וממוקם כרגע 11, 2.01 אחרי אוונס – זה לא רע – בוודאי יותר ממה שתיאר לעצמו – אולי באסו קצת ממעיט בערך עצמו?

alberto celani ‏@albertocelani  4m

Basso:"It is hard.I see I improve. It is an endurance #giro.Very hard. First part has been harder than I thought" #cycling

 

בלקין. ווילקו קלדרמן הצעיר (23) נראה מצוין היום, ומי שלא שם לב לילד הזה עד כה אז הגיע הזמן. קלדרמן כבר לאחר שלוש תאונות בשבוע הראשון של הג'ירו הנוכחי, והעובדה שרכב כפי שרכב היום, ביום הראשון בהרים, וכול זאת לבד, מבלי שקיבל תמיכה מהקבוצה, אומרת עליו משהו. קלדרמן קפץ קדימה אחרי קיזרלובסקי ואוליסי והצליח לסיים שלישי, ומדורג כעת שביעי 1.44 דק' אחרי אוונס – מי יודע איך זה יתפתח.

"I was feeling really good. You never know how the body reacts in the first mountain stage, but the sprint was also good”

לאמפרה. אוליסי הוא כל מה שנשאר ללאמפרה (קונגו 6.02 מאוונס, וניימיץ' 10.42), והוא כבר עם כפולה. אוליסי אף מדורג שישי ב – 1.43 מאוונס – נראה שהוא בעצמו אינו מאמין. אוליסי סיפר שהטיפוס בקארפניה היה גדול עליו והוא ניסה להסתיר את קשייו, אך הטיפוס הכפול אל הקו דווקא היה תפור בשבילו, והוא, באופן מפתיע, נראה מאושש זמן קצר לאחר שניצח. מה יהיה הלאה? להרים הפתרונים. אם כי מקום בעשירייה הראשונה יהיה מפתיע הרי כפי שהאיטלקי נראה הוא אולי בהישג יד.

Ulissi:"I tried to hide myself on Carpegna. I did it"

Shane Stokes ‏@SSbike  9m

Ulissi like Cunego ten years ago - punchy Italian rider, can he chase overall?

 

 

יש להוסיף עוד מספר רוכבים שממוקמים בחלק התחתון יותר של הדירוג:

10. פוזוביבו, 1.50

11. באסו, 2.01

12. בראמביה, 2.52

13. פייר רולאן, 2.56

14. ווט פולס, 3.03

15. מופורט, 3.51

 

קטע 9, 172 קמ', Lugo-Sestola

קטע הרים נוסף לפני יום המנוחה השני של הג'ירו - הפעם עדין מקודמו. שלושה טיפוסים בקטגוריה – הראשון בשלישית לאחר 123 קמ, העוקב ברביעית, לאחר 148 קמ', ולאחר ירידה בת שבעה קמ' טיפוס ארוך – 17 קמ בקטגוריה שנייה אל הקו. יום המנוחה ביום העוקב מבטיח קטע מהיר, כך שקבוצת בריחה אם חפצה היא בחיים חייבת לצאת לדרכה מוקדם ככול היותר, ולמנות מספר גדול של רוכבים. ספק אם הדבוקה תשקיע מאמצים מיוחדים בכדי למנוע זאת, אך ספק גדול אולי יותר הוא אם היא תאפשר לכך לקרות. תסריט בו המתמודדים משקיעים מאמציהם אך ורק בכדי למנוע שינויים בדירוג הנוכחי אינו מופרך כלל ועיקר – חלקו האחרון של הטיפוס לססטולה אינו תלול מספיק, וספק אם שווה את המאמץ – אולי כדאי עתה יותר לשמור על כוחותיהם של הפועלים מאשר לבזבזו לריק.

מזג האוויר-  מזג האוויר צפוי להיות נעים לרכיבה מבלי ממטרים.

שידורים חיים– שידורי היורו ספורט עוברים לאיטליה ב – 15.30. סיום הקטע צפוי עד 18.30 אבל כנראה עוד קצת לפני כן. הטיפוס האחרון צפוי להתחיל ב – 17.40.